رمضان و وحشت گناهان معاصر

آنچه فکر نمیکنید مهم باشد

0 99,662

✦آیا میدانستید؟✦

⬩﴿رمضان، کرونا، و وحشت گناهانِ معاصر﴾⬩

اجر حسنات و سزای سیئات، هردو در زمانها و مکانهای مختلف افزایش می یابند، ولی تفاوتی بین افزایش حسنات و افزایش سیئات وجود دارد؛ به اینصورت که افزایش حسنات هم از لحاظ کمی است و هم از لحاظ کیفی.

مراد از کمی ﴿یعنی یک حسنه به ده برابر یا بیشتر تبدیل می شود﴾ و مراد از کیفی ﴿یعنی ثواب هر حسنه (به تنهایی) بزرگتر و بیشتر از اوقات معمولی می شود.﴾

این از فضل الله سبحانه و تعالی است که یک حسنه را به ده حسنه یا بیشتر تبدیل می کند ولی یک گناه را همان یک گناه مینویسد،

حسنه و سیئه در مکان فاضل همچون مکه ی مکرمه و مدینه ی منوره، و بیت المقدس و سایر مساجد، و نیز در زمان فاضل مانند روز جمعه و ماه های حرام و رمضان افزایش می یابد. فضیلتِ اوقاتِ طلبیدن استغفار نیز در هر مکان و هر زمان فرق میکند.

مثلاً ماه مبارک رمضان افضلترین ماهِ سال است، و ماه مغفرت و رحمت و رهایی از آتش است، پس هرگاه ماه و مکان فاضل باشند حسنات در آن بیشتر می شوند، و گناه، و سیئات نیز در آن بزرگتر هستند، پس گناه سیئه در رمضان بزرگتر از دیگر ماه ها است، همانگونه که ثواب عبادت و طاعات در رمضان نزد الله سبحانه و تعالی بیشتر از دیگر ماه ها است.

⬩﴿اما گناهان خطرناک معاصر﴾:⬩

در مورد گناهان معاصر با ظهور انترنِت در فضای مجازی، به سرعت، یک گناه به میلیونها و حتی میلیارد ها گناه، میرسد.

طوری که شخصی یک کلیپ ویدویوئی، صوتی، تصویری، و یا یک نوشتار منکر را نشر میکند و یا اینکه انسان خوبی است ولی در پروفایش تصویر منکر دختران موسیقار یا بازیکنان فلم های هالیوود و بالیوود را میگذارد، هزاران، و صد ها هزار نفر آن را مشاهده و به منشأ گناه که یک گناه است، آغشته میشوند.

پس، در اینصورت، یک گناه، به میلونها گناه ضرب خورده، برای شخص، به همان اندازه گناه نوشته میشود، چون او باعث شده تا دیگران به این منکر نگاه کنند.

این شخص، با نشر یک منکر، صاحب ده ها هزار گناه شده، بمرور زمان همین یک گناه و منکر به میلیونها نفر میرسد که شاید در این مدت شخص فوت کرده باشد، اما گناه جاریه ی یک میلیونی در قبر، و عالمِ برزخ برایش نوشته میشود.

افضلترین حسنه، همانا صدقه جاریه است که بعد از مرگ انسان، در اعمالنامه اش ادامه خواهد داشت، ولی:

بدترین گناه، گناه جاریه است که حتی در قبر و عالم برزخ، به انسان میرسد، چون اساس و تهدابِ  گناه را این شخص گذاشته است، ولو خودش بمیرد، گناه جاریه بر او نوشته میشود.

پس، متوجه تصاویر پروفایل، پُست های منکر، مانند موسیقی، بی حیائی، برنامه های مضحک و اختلاط نا محرمان، صحنه های منکر و غیره باشیم تا مبادا فردا بمیریم، و بعد از مرگ مان، در حالیکه زیر توده های خاک افتاده ایم، صاحب هزاران گناه جاریه شویم.

بیائید عزیزان، در این دهه ی اخیر رمضان المبارک با سیئات خداحافظی کنیم، ولو خیلی اندک هم باشد، و در این ماه مبارک در حسنات و انجام کار های نیک مان بیافزائیم تا کشتِ پر ثمر و پرباری را فردای آخرت دَرَو کنیم.

جزاکم الله خیراً!

احمـــد ﴿عـــارفی﴾

👈 ﴿برای فراگیری دروس روزمره از کانال تیلگرام به این لینک بپیوندید و روزانه دروس را در گوشی تان دریافت کنید﴾:

http://t.me/ayamey

www.dawatgar.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + 2 =