سحر، جادو، تعویذ، کهانت، تنجیم و فال بینی

بخش بیست و سوم

0 71,138

آیا میدانستید؟

﴿سلسلهٔ مضامین امراض ساری در جامعه﴾

(مرض چهارم) 

(سحر، جادو، تعویذ، کهانت، تنجیم و فال بینی) 

(بخش بیست و سوم)

در این بخش، پیرامون نوع پنجم جادو، و یا (سحر سستی، خمول و کسلی) خدمت شما عزیزان گرانقدر بحث مختصری را پیشکش میکنم.

انسان در طول زندگی ممکن است گرفتار حالتی شود که خودش از آن آگاه نیست. حالتی که انسان را به سستی، تنبلی، کاهلی، گوشه نشینی و انزوا پسندی میکشاند. همانند دیوانگی و جنون، این نکته را بایستی بخاطر داشته باشیم که سستی و تنبلی میتواند جنبه ی طبی نیز داشته باشد که بنام خستگی آدرنالی مشهور است.

تشخیص این مشکل به دلیل علایم متفاوتی که وجود دارد برای یک راقی مشکل نیست، با این حال نشانه‌های کلی مانند کج خلقی، احساس ناخوشی و افسردگی می‌توانند از علائم این نوع از خستگی باشند.

در واقع، تخمین زده می‌شود که تقریبا ۸۰ درصد از مردم در طول عمر خود مشکل خستگی آدرنالی را تجربه می‌کنند که با جن زدگی ارتباطی ندارد، و این یک مبحث کاملاً جداگانه ی طبی و بهداشتی است.

میان داکتران، خستگی آدرنالی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از آنها استرس طولانی مدت در انسان است که غدد آدرنالی را فعال می‌کند و سبب کارکرد بیش از اندازه ی آنها می‌شود.

در پی این تغییر ،‌تعادل کیمیاوی بدن دچار اختلال شده و به هم می‌خورد. در عین حال دلیل مهم دیگری هم وجود دارد که به میزان اسیدی و یا تیزابیت یا PH موجود در خون افراد باز می‌گردد که این موارد با مراجعه به نزد داکتر بهبود می یابد.

اما نوعی از ستسی و کاهلی که داکتران از تداوی و معالجه ی آن عاجز و ناچار اند، مربوط به عالمِ جنیات میشود که به شرح آن میپردازیم:

۵- (سحر سستی،خمول و کَسَل):

علامات این سحر در بیمار یا مسحور قرار ذیل است:

۱- دوست داشتنِ دوری و انزوا.
۲- گوشه گیری کامل.
۳- خاموش نشستن و سکوت دائم.
۴- بیزار شدن از اجتماعات.
۵- عدم آرامش خاطر.
۶- سردردی همیشگی.
۷- سستی، کاهلی، و تنبلی همیشگی.
۸- احساس خوشی در تاریکی و تنهائی و حساسیت با روشنی و نور.
۹- لذت بردن از انزوا و ناپدید شدن ترس از تنهائی. در حالیکه افراد سالم اگر در یک خانه ی تاریک برای مدت زیادی تنها بمانند، احساس دلتنگی میکنند. فرد جن زده در این حالت از تنهائی، تاریکی، و بیرون رفتن در نیمه شب، حتی در وحشتناک ترین جاها نمیترسد و چنین میپندارد او نسبت بدیگران شجاع و دلیر است، در حالیکه جنِ درونِ وی، او را چنین انگیزه ای میدهد
۱۰- خواب آلودگی و سیر خوابی. مسحور و جن زده، حتی اگر هشت ساعت هم بخوابد، بمجردی که سرش را بر بالش بگذارد، دوباره خوابش میبرد.

در سحرِ خمول و سستی، جن بدستور ساحر نزد شخص مورد نظر می‌رود. بر اعصاب او مسلط می‌شود. و او را به گوشه گیری، انزاو، تنهائی و دوری از جماعت تحریک می‌کند.

راه های علاج و باطل کردن سحر سستی با استعانت از آیات قرآن کریم:

۱- همان بیست مورد آیات که قبلاً در بخش های قبلی بیان شد خوانده شود.
۲- اگر بیمار دچار بی‌هوشی شد، با جن سخن گفته شود.
۳- اگر دچار بی‌هوشی نشد، سوره‌های زیر را بر سه نوار یا کست ضبط بکند تا بیمار به آن‌ها گوش بسپارد:
۱- سوره ی فاتحه،
۲- سوره ی بقرة،
۳-سوره ی آل عمران،
۴- سوره ی يس،
۵- سوره ی صافات،
۶- سوره ی دخان،
۷- سوره ی ذاريات،
۸- سوره ی حشر،
۹- سوره ی معارج،
۱۰- سوره ی غاشية،
۱۱- سوره ی زلزلة،
۱۲- سوره ی قارعة،
۱۱- سوره ی اخلاص،
۱۲- سوره ی فلق
۱۳- و سوره ی ناس.

(نوار، کست و یا سی دی اول) راصبح و نوار دوم را عصر و نوار سوم را هنگام خواب گوش کند و این عمل را تا ۴۵ روز ادامه دهد. إن شاء الله بیمار قبل از اتمام مدت فوق، شفا خواهد یافت.

در جریان معالجه موارد ذیل را بایستی مراعات کرد:

۱- هنگام معالجه از خوردن داروهای آرام بخش جلوگیری شود.
۲-اگر بیمار احساس درد معده کرد، همان بیست مورد آیات بر آب خوانده شود و در مدت علاج بنوشد.
۳-اگر بیمار احساس سر دردی کرد آیات مذکور در مقداری آب خوانده شود و هر سه روز یکبار تا ۴۵ روز با آن غسل بکند. البته بر آب‌ میتواند بیفزایند و آن‌ را روی آتش گرم نکند و در مکانی پاک غسل بکند.

همچنان، برعلاوه ی موارد فوق، بیمار سعی کند تا در عبادات، اذکار، و اعمال نیکش روز به روز بیافزاید. اعمال و رفتاری كه انسان در طی روز انجام می ‌دهد نقش بسيار مهمی در توفيق انسان نسبت به عبادات دارد يعنی هر چه در طی روز كارهای شايسته از انسان سر بزند توفيقات انسان نيز برای اعمال خوب ديگر بيش‌تر فراهم ميشود، و برای طرد شیاطین و جلوگیری از برگشت جنیات شریر بر جسم و بدنش موارد زیر را جداً عملی کند:

۱- پرهیز از گناهان و پلیدی های صغیره و کبیره.
۲- انجام دادن کارهای روزانه از قبیل ذکر، دعا، زاری نزد الله سبحانه و تعالی، طلب آمرزش، خواندن قرآن، نماز های نفلی ، نماز شب یا تهجد، راز و نیاز با خالق یکتا به خصوص در سحر گاهان، زیرا همه این ها به خوبی ایمان زا، نشاط آفرین و نیرو بخش بوده و بلندی اراده، و توان تصمیم گیری را سبب خواهند شد.
۳- در پی اوقات گرامی بودن و آن را با عبادت الله سبحانه و تعالی حیات بخشیدن. زیرا این کار سبب نشاط نفس، و توان بخشی به تصمیم گیر خواهد بود. زیرا سنجیده عمل کردن، و از بامدادان، و شامگاهان، و کمی از آخر شب بهره گیری نمودن، مسحور و بیمار را از شیاطین دور و به الله تعالی نزدیک میسازد.
۴- دست گرفتن به دامان جماعت، و پرهیز از ترک آن و دوری از تک روی در هر گونه شرایطی.
۵- همنشینی با بندگان خوب و دعوتگران راه حق. زیرا آنان از پاکی نفس و روشنایی دل، و فروغ روان بهره مندند، و حدیث دلنواز دلبردگی را در گوش جان ها زمزمه نموده و گرویدگی خاشعانه و عاقلانه را به ارمغان خواهند آورد، و بلند همتی و توان تصمیم گیری را به جوش و خروش خواهند انداخت. بهترین انسان در میان مردم کسانی اند که دیدارش شما را به یاد الله سبحانه و تعالی بیاندازد.
۶- یاد آوری مرگ و امور بعد از آن، از جمله: پرسش و تاریکی و تنهایی قبر، برانگیخته شدن، گردهمایی شر و … زیرا این یادآوری و اندیشه نمودن ها انسان را از خواب و سستی، و غفلت به بیدار ی و نشاط و هوشیاری رهنمون شده، و او را به تلاش و طی مسیر توانا می کنند.

حکایت مرد نیکوکاری را اینجا مثال میزنم که:

چاله ای قبر مانند را در حیات منزل خود کنده بود و هرگاه در خود سستی و کودی احساس می نمود، به داخل آن رفته و هم چون مرده ای دراز می کشید، و خود را همانند مرده ای قلمداد می کرد، و خویشتن را در برابر سؤال قبر قرار می داد، و این که در کار و مسؤلیت خود کوتاهی نموده، و سپس به فغان و ناله می پرداخت و از بارگاه الله سبحانه و تعالی می خواست که به او عمر دوباره بدهد تا بتواند گناه و کمبودهای گذشته اش را جبران کند، و می گفت: « پروردگارا مرا باز گردان امیدوارم کار درست انجام دهم و گذشته را جبران کنم. » و پس از ناله و فغان فراوان و درخواست بازگشت به دنیا، به خود پاسخ می داد:

﴿به تو فرصت داده می شود﴾

سپس از آن قبر برمی خواست انگار که به راستی از بند قبر رهایی یافته است.

۷- یاد آوری بهشت و جهنم و لذت ها و خوشی های آن، و زحمت ها و درد سرهای جهنم، چه بسا این یاد آوری، خواب را از چشم ها برباید، و آبی بر صورت همت های خواب آلود بپاشد. و به پای درخت پژمرده اراده ی انسان آبی بریزد.
۸- حضور در مجالس دانش و علم زیرا دانش مایه ی زندگی دل هاست، و چه بسا شنیدن از زبان دانشمندی پک باخته برای یک سال و یا همیشه سبب نشاط ورزی و تلاشگری بشود.
۹- حساب رسی و عملکرد به وضعیت خویشتن به طور مداوم زیرا چنین کاری باعث پی بردن به کمبودها از همان ابتدا شده و چاره ی آن را آسان می گردد، چنانچه الله سبحانه و تعالی میفرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (حشر ۱۸)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید از (مخالفت) خدا بپرهیزید؛ و هر کس باید بنگرد تا برای فردایش چه چیز از پیش فرستاده؛ و از خدا بپرهیزید که خداوند از آنچه انجام می‌دهید آگاه است!

معالجه ی این سحر، با رقیه ی راقی از آیات شفابخش قرآن کریم و، سپس، تداوم به اعمال نیک که در بالا ذکر شد، ان شاء الله تعالی، بیمار و مسحور را از شر شیاطین نجات داده، فرد را طراوت ایمان میبخشد.

عزیزان گرانقدر:

لطفاً این مضامین خیلی مهم و حیاتی را با تمام خانواده، اقارب، دوستان، و همکاران تان شریک سازید، و در رشد فکری، عقیدتی، ایمانی و وجدانی همنوع تان اقلاً یک امر خیری را، مایه ی حصولِ صدقات جاریه ی تان سازید.

احمــد ﴿عـــارفی﴾

ادامـــه دارد…

چهارشنبه بیست و ششم صفر ۱۴۳۹

بیست و چهارم عقرب ۱۳۹۶

پانزدهم نوامبر ۲۰۱۷

www.facebook.com/meydanestid

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =